سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابو جعفر محمد بن على باقر از او ( ع ) حکایت کرد که فرمود : ] دو چیز در زمین مایه أمان از عذاب خدا بود ، یکى از آن دو برداشته شد پس دیگرى را بگیرید و بدان چنگ زنید : امّا امانى که برداشته شد رسول خدا ( ص ) بود . و امّا امانى که مانده است آمرزش خواستن است . خداى تعالى فرماید « و خدا آنان را عذاب نمى‏کند حالى که تو در میان آنانى و خدا عذابشان نمى‏کند حالى که آمرزش مى‏خواهند » [ و این از نیکوتر لطایف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشکار کردن . ] [نهج البلاغه]
دانشجو ؟؟ - پشفته
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •  چند هفته پیش تو قطار بودم وداشتم مرفتم ترون . توی کوپه ما چند تا مرد میون سال هم نشسه بودن . بر خلاف معمول که به خاطر اخلاق نحسم که  تو قطار  با کسی حرف نمزنم کم کم سر حرف وا شد . دو تا از هم کوپه ای ها ترک بودن واز یزد جنس میخریدن مبردن تبریز . از من پرسیدن که تو چه کاره ای؟ گفتم الاف دانشجو هسم ودرس موخونم . تا گفتم دانشجو یکیشون مث این که برقش گرفته باشه گف : نه امکان نداره قیافت خو اصش مث دانشجو ها نیس . مارا خو میگی بر خودون گفتم خاک تو سرت اقه اوضات خرابه که این بنده خدا هم فهمیده تو از دانشجویی فقط اسمش را داری . اما وقتی پرسیدم چه خاطر؟ چرا من شواط دانشجو ها نمدم؟گف: آخه دانشجو ها  معمولا باسی موهاشون اجق وجق باشه .  رخت وبرشون علاوه تر باشه . توی کوپه سر وصدا وداد بیداد کنن . بقیه را به. . .خودشون هم حساب نکنن .به بقیه بخندن وهمه را به باد تمسخر بیگیرن . مگف من خودم اگه زن وبچم را ببرم یه جایی بیرون از خونه پارکی چیزی حتما سعی مکنم برم اورایی که دانشجو ها نیسن . مگف  توی تبریز اقه دانشجو کلمه پچلی شده که وقتی مخان بگن دختری بی عفت هه و معذرت مخام فاحشه هست مگن طرف دانشجوهه دیه . آقاهه خیلی حرفای دیه هم زد خیلی خاطره ها در این باره تعریف کرد . راسش اون شب دو سه ساعتی رفته بودم تو فکر که واقعا چه کاری کردم که دانشجویی که زمونی به عنوان سمبل علم ودانش بوده وهمه با احترام بهش نگاه مکردن اییچون در سطح جامعه وعوام الناس تنزل پیدا کرده ؟ واقعا نمیدونم . ولی الان چن هفته ای هه وقتی مرم توی کوپه سریع مرم بالا میگیرم مخابم که کسی  ازم نپرسه آغا شما چه کاره هسد ؟



    همینه دیه ::: سه شنبه 86/3/1::: ساعت 5:39 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 9
    کل بازدید :75851

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    دانشجو ؟؟ - پشفته
    همینه دیه
    یتا آدم بیکار دنبالپرکردن وخ

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    دانشجو ؟؟ - پشفته

    >>یزدیای خش<<

    >>یزدیای خش تر<<

    >>موسیقی وبلاگ<<