سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان ! دشمنی با یکدیگر، زداینده است .مقصودم زداینده مو نیست، که زداینده دین است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
سیاهی - پشفته
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  •  ببخشد که لهجم تو این نوشته گشته یهو ایرو شد .

    سیاهی

    این روزها اصلا احساس فرحناکی ندارم . گویی در دوری باطل افتاده ام. همیشه در رمضان گناه کردن کاهش می یابد اما این بار اینقدر خود را سنگین احساس می کنم که گویی هیچ رحمت و بخشایشی در کار نیست . با این که گناه خاصی مرتکب نشده ام ، اما ذهنم چنان مملوء از فکر گناه است که دارم می ترکم .کاش یک تخصصی به نام روانشناس مذهبی وجود داشت و میتوانستم از او مشاوره بگیرم . تا آن جایی که یادم می آید همیشه با فکر گناه درگیر بوده ام واین امر باعث سیاهی روز افزون ذهنم شده است . در مواقع سرگردانی وتحیر و سختی این افکار پر و بال بیش تری گرفته و بیش تر مرا می آزارد . در چاهی افتاده ام که نور ها یی که در آن دیده می شود جز کور سوهایی از سایر چاه های مرتبط نیست . آن هم چراغ هایی است که مهندسانی سیاه پوش برای این که کسی از شاهراه تاریکی منحرف نشود بر در ودیوار نصب نموده اند . به نظرم تمام زندگی موقعیت های مرزی شده است و من تماما به ناتوانی و فقدان قوه تصمیم وحتی قوه ادامه و بودن دچار شده ام . این مسأله که احساس می کنم در این شرایط اعتقاد ومذهبم هم کمتر مرا به یاری آمده وحتی شرایط را بحرانی تر میکند ، سخت آزار دهنده است .احساس خلاء ، پوچی  وبی لذتی و یا عدم دستیابی به لذات دلخواه چه جسمانی و چه روحانی مرا سخت می آزارد . هیچ چاره ای نمی یابم وسرگردانی مطلق مرا در بر گرفته است واین تنها آرامشی است که در خود احساس می کنم .تنها مطلقی که یافته ام این سرگردانی است .حقیقتی که برایم قابل لمس است اگر چه چندان به درک نمی آید . شاید این حالت ناشی از ناکامی های مدام در زندگی باشد اما بعید به نظر می رسد چرا که شرب مدام است و در کامیابی نیز حضور مستمر دارد ؛ حال گاهی پر رنگ وگاهی کم رنگ . در این حالت ها چه می توان کرد جز خود فریبی وپناه بردن بدان چه که خود از عوامل ایجاد این حالت می باشد ؟ راه دیگری فرا رویمان نیست که بدان تمسک جوییم جز اعتقاداتی که ما را به این روز افکنده واین دور  دوباره سر میگیرد .و جز در مواقع فراموشی وغفلت راه فراری از آن احساس نمیشود . با همه این وجود من هنوز معتقدم هنوز ایمان دارم ونه تنها به اصول که به ریزترین فروع نیز . اما این احساس سرگردانی وعدم قطعیت را هم نمی توانم از سر باز کنم چرا که باور دارم این احساس خود برآمده از این اعتقادات است واگر تحیر وسرگشتگی ایجاد شده از همین سر چشمه است و نه لاغیر .



    همینه دیه ::: پنج شنبه 86/7/5::: ساعت 6:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :75842

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    سیاهی - پشفته
    همینه دیه
    یتا آدم بیکار دنبالپرکردن وخ

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    سیاهی - پشفته

    >>یزدیای خش<<

    >>یزدیای خش تر<<

    >>موسیقی وبلاگ<<